Biorąc pod uwagę reguły rządzące naszym światem, jasne staje się, że powstanie podmiotów oferujących odszkodowania za szkody wyrządzone w internecie było kwestią czasu. Coalition, amerykański startup wspierany przez “tradycyjnych” gigantów ubezpieczeniowych , to pierwsza firma tego typu. Właśnie zdobyli 40 milionów dolarów.

Inwestycję w firmę założoną przez Joshuę Mottę i Johna Heringa prowadził gigant inwestycyjny Fintech Ribbit Capital, a udział w finansowaniu wzięli również Greenoaks Capital i Hillhouse Capital. Startup zaczął oferować ubezpieczenia pod koniec 2017 roku. Poprzednie finansowanie, z lutego 2018 roku, zamknęło się w kwocie 10 milionów dolarów. Włodarze spółki nie zdradzają, ile jest w tej chwili warta, ale zaufanie małych i średnich przedsiębiorstw, które stanowią większość klientów, wzbudza fakt, że ich produkty wspierane są przez światowych gigantów ubezpieczeniowych: Swiss Re Corporate Solutions i Argo Group.

Jak to działa?

Na jakiej zasadzie działa Coalition? Oferowane przez nch ubezpieczenie obejmuje wydatki poniesione z tytułu wszelkich zobowiązań związanych z osobami trzecimi: grzywien, kar, a także oszustw, reakcji na naruszenie, wymuszeń i koniecznych wymian urządzeń. Firma pracuje również nad rozwiązaniami, które w krótkim czasie pozwolą amerykańskim klientom ocenić poziom cyberzabezpieczeń swojej firmy, a wszystko to dzięki specjalnemu systemowi alertów, informacji o zagrożeniach oraz porad na temat dobrych praktyk, które warto wprowadzić.

Pieniądze uzyskane w serii B mają pozwolić na rozbudowę platformy analitycznej wykorzystywanej do oceny bezpieczeństwa przedsiębiorstw.

Misja

– Nasza misja jest prosta, ale monumentalna: zlikwidować ryzyko cybernetyczne dla małych i średnich przedsiębiorstw. Mamy teraz zespół, technologię, inwestorów i zasoby, aby to zrobić – powiedział Joshua Motta, CEO i założyciel Coalition. – Zlikwidowanie ryzyka cybernetycznego nie oznacza rozwiązywania problemów z bezpieczeństwem. Oznacza to umożliwienie firmom korzystania z technologii przy jednoczesnym zachowaniu odporności na zagrożenia, które temu towarzyszą. Zapewniamy firmom bezpłatne cyberbezpieczeństwo, aby zapobiec stratom przed ich wystąpieniem, a także reakcję ekspertów i kompleksową ochronę ubezpieczeniową, gdy wszystko inne zawiedzie.

Dla kogo?

Produkt kierowany jest głównie dla małych i średnich przedsiębiorstw, ale okazuje się, że nie tylko one zaufały możliwościom oferowanym przez firmę. Wśród klientów Coalition są wiodące firmy technologiczne, firmy inwestycyjne, a także banki czy dostawcy usług medycznych.

– Obecnie, bardziej niż kiedykolwiek, ochrona cybernetyczna ma kluczowe znaczenie dla wszystkich firm, tworząc ogromną szansę rynkową. Coalition ma odpowiednie DNA i najlepszy zespół, aby zbudować zaufaną markę, która rozumie i radzi sobie z zagrożeniami cybernetycznymi dowolnego MŚP, dając właścicielom firmy spokój umysłu, aby mogli skupić się na tym, co dla nich najważniejsze – mówił Micky Malka, dyrektor generalny Ribbit Capital, już w 2018, po zakończeniu wcześniejszej rundy finansowania. Cóż, niezależnie od deklarowanego stopnia doskonałości swojego produktu pracownicy będą mieli pełne ręce w roboty w tym zdominowanym przez cyberzagrożenia świecie. Pozostaje życzyć im powodzenia.  

 

Źródło: techcrunch.com, prnewswire.com

Napisz coś od siebie!