Coś wyjątkowego stało się w tym tygodniu — dla obserwujących nasze startupowe prasówki będzie to pewnie zaskoczeniem. Bardzo mało działo się na rynku skuterów, rowerów i hulajnóg napędzanych elektrycznie. W poprzednich wydaniach prasówki wiele razy pisaliśmy o inwestycjach w tego typu startupy, w tym tygodniu ich nie znajdziecie. Mimo to w podsumowaniu znajdziecie najciekawsze inwestycje — zobaczcie, czym w mijającym tygodniu żyły startupowe media.

1. Alibaba inwestuje 7 milionów dolarów w startup podróżniczy z Tajwanu

AsiaYo od 2013 roku prezentuje najciekawsze pokoje, mieszkania i domy do krótkoterminowego wynajmu. Za pośrednictwem platformy możemy znaleźć lokum w 60 miastach w Azji, z rejonu Tajwanu, Hong Kongu, Japonii i Tajlandii. Niedawno do tego grona dołączyli właściciele mieszkań i hoteli z Singapuru. Startup pozyskał właśnie środki, które wykorzysta na promocję produktu.

Więcej na ten temat tutaj.

2. 25 milionów dolarów dla Workato

Workato to platforma do synchronizacji wielu narzędzi ułatwiających pracę w zespole. W jej zasobach znajdziemy ponad 300 aplikacji, z których dane możemy łatwo przenieść do innego programu. Jak mówią twórcy, projekt powstał ze względu na rosnącą liczbę narzędzi, z których korzystają firmy na całym świecie. W startup zainwestowali Battery Ventures, Storm Ventures, ServiceNow oraz Workday Ventures.

Więcej na ten temat tutaj.

3. 6,4 miliona dolarów dla Facilio.it — startup do zarządzania zużyciem energii

Z tego narzędzia korzystają m.in. zarządcy hoteli i budynków użyteczności publicznej. Facilio pozwala trzymać rękę na pulsie wszystkich urządzeń elektronicznych. Za pomocą jednego panelu możemy kontrolować stan zużycia sprzętu, ale też dowiadywać się o usterkach np. klimatyzacji w jednym z pokoi. Startup z branży IoT właśnie pozyskał finansowanie, które chce wykorzystać na ekspansję.

Więcej na ten temat tutaj.

4. Acast pomaga podcasterom zarabiać na swoich programach

Szwedzki startup Acast to platforma dla podcasterów, którzy opowiadają o ulubionych tematach i publikują nagrania z rozmów z ekspertami. Ich celem zazwyczaj jest zdobycie zainteresowania, co trudno przełożyć na finansowanie realizacji kolejnych odcinków. Zespół Acast chce to zmienić, na co właśnie pozyskał 34 miliony dolarów od inwestorów. Dzięki tej platformie, twórcy treści znajdą reklamodawców i zaczną zarabiać.

Więcej na ten temat tutaj.

5. QuintoAndar ma 64 miliony dolarów na rozwój

Ta brazylijska platforma do wynajmu długoterminowego zamknęła właśnie rundę C finansowania. Twórcy QuintoAndar stworzyli system, który przeprowadzi wynajmującego przez każdy etap szukania mieszkania. Od prezentacji lokali według naszych wymagań, po umówienie spotkania z właścicielem, negocjacje czynszu i załatwienie wszystkich formalności. Startup pozyskał środki na rozwój i promocję.

Więcej na ten temat tutaj.

6. 45 milionów dolarów dla sztucznej inteligencji pracującej jako trener personalny

— Najnowocześniejsza trenerska inteligencja — tak zespół Freeletics krótko tłumaczy, czym jest jego aplikacja. Przez miesiące pracował nad najlepszym rozwiązaniem wykorzystującym sztuczną inteligencję do tego, by każdy z użytkowników osiągnął cel — jakim może być poprawa kondycji, schudnięcie czy ukształtowanie sylwetki. Zespół przekonuje też, że Freeletics uczył się na podstawie milionów użytkowników.

Więcej na ten temat tutaj.

7. 28 milionów dolarów dla kontenerów do uprawy truskawek

Truskawki, które widzimy na półkach w sklepach, często muszą przetrwać transport z odległych upraw. Szczególnie, gdy temperatura za oknem spada — sklepy zamawiają wtedy truskawki od dostawców prowadzących uprawy w krajach o cieplejszym klimacie. Takie owoce są jednak szprycowane chemikaliami. Temu zapobiec chce zespół Agricool, który wyprodukował kontenery do naturalnej uprawy truskawek w dowolnym miejscu na ziemi.

Więcej na ten temat tutaj.

8. 15 milionów dolarów dla Fivetran — startupu do przenoszenia danych

Fivetran pomaga przenieść dane wyciągnięte z Salesforce i NetSuite do takich narzędzi jak Snowflake czy Looker. Firma powstała w 2012 roku i wzięła udział w Y Combinatorze. Wtedy też otrzymała pierwszą małą rundę finansowania opiewającą na 4 miliony dolarów. Dziś Fivetran zatrudnia 100 pracowników, a z jego produktu korzysta 500 klientów biznesowych, wśród których znajdziemy WeWork, Square czy Lime Scooters.

Więcej na ten temat tutaj.

9. 9 milionów dolarów dla narzędzia do wsparcia klienta — Forethought

Agatha to chatbot, który pomoże naszej firmie w utrzymaniu kontaktu z klientem. Gdy będziemy poza biurem, zadba o to, by przedstawić mu podstawowe informacje i odpowiedzieć na proste pytania. Gdy będą bardziej złożone, zostawi je do czasu, aż sami na nie odpowiemy. Forethought wygrał TechCrunch Disrupt Battlefield i zgarnął 9 milionów dolarów w rundzie A finansowania.

Więcej na ten temat tutaj.

10. Startup do zamieszczania reklam na samochodach znalazł inwestora

Firefly pozyskał 21,5 miliona dolarów. Zajmuje się zamieszczaniem banerów reklamowych na dachach samochodów, których właściciele korzystają z aplikacji do podwózek. W ten sposób mogą dorobić do pensji, a całym procesem od pozyskania reklamodawców do zamieszczania ich hasła reklamowego na pojazdach zajmuje się właśnie Firefly. Do dziś firma przeprowadziła 50 kampanii reklamowych w San Francisco i Los Angeles.

Więcej na ten temat tutaj.

11. Contentful pozyskuje 33,5 miliona dolarów na rozwój CMSa

System publikacji treści Contentful na rynku wyróżnia to, że jest otwarty na developerów. Oprócz panelu administracyjnego, z poziomu którego laicy mogą publikować treści i zmieniać układ stron, Contentful udostępnia API, dzięki czemu zespół programistów może dokonać większych zmian. Startup pozyskał właśnie środki na rozwój i zatrudnienie pracowników w biurach w Berlinie i San Francisco.

Więcej na ten temat tutaj.

12. Flipdish ma 4,8 miliony euro na rozwój systemu do zamawiania jedzenia

Zadaniem zespołu Flipdish było stworzenie narzędzia do łatwej implementacji na stronach restauracji. Po przejściu procesu rejestracji implementujemy wtyczkę przygotowaną przez Flipdish, dodajemy do niej menu naszego lokalu gastronomicznego i ustawiamy parametry dotyczące czasu dostawy czy kontaktu z restauracją. Startup pobiera 7% od każdego zamówienia oraz 2,5% jeśli płatność nastąpiła przez kartę kredytową klienta.

Więcej na ten temat tutaj.

13. 30 milionów dolarów dla LeanIX — SaaSu dla architektów

Google Maps dla architektur IT — tak zespół LeanIX określa swój produkt stworzony w modelu SaaS. Stworzył on panel administracyjny, z poziomu którego możemy zarządzać całą infrastrukturą naszego produktu. Projekt właśnie pozyskał 30 milionów dolarów, które chce wykorzystać na promocję produktu na rynku Stanów Zjednoczonych. Startup powstał w 2012 roku i do dziś pozyskał łącznie 40 milionów dolarów na rozwój.

Więcej na ten temat tutaj.

14. Cateringowy startup dla korporacji pozyskuje 19 milionów dolarów

Chewsy to startup przeznaczony dla korporacji i innych przedsiębiorstw zatrudniających dziesiątki, setki i tysiące pracowników. Za pomocą tego narzędzia każdy z nich może złożyć zamówienie na posiłek, który dostarczą pracownicy Chewsy (a nie dostawcy z restauracji, co często opóźniało dowóz posiłków na czas). Oprócz śniadań, obiadów czy kolacji, za pośrednictwem Chewsy możemy także zamówić przekąski do firmowej kantyny.

Więcej na ten temat tutaj.

15. 1,2 milionów dolarów dla filipińskiej aplikacji do livestreamów

Kumu to aplikacja na smartfony do publikacji livestreamów, czyli relacji live z ciekawych wydarzeń z naszego życia. Za pośrednictwem apki możemy prowadzić rozmowy z obserwującymi, ale też zabawy typu chat, czy quiz. Aplikacje dostępne są na systemy iOS i Android. Startup pozyskał środki od inwestorów, które przeznaczy na rozwój i promocję na Filipinach. Do dziś z projektu skorzystało 100 tys. użytkowników.

Więcej na ten temat tutaj.

Napisz coś od siebie!