Kolejny przegląd mediów z ostatniego tygodnia. Tym razem wyjątkowo obszerny najdłuższy dotychczas zestaw historii. Czyli coś na nieco dłuższą lekturę, aczkolwiek wiele interesujących startupów wyszło szerzej na światło dzienne. Wszystko to, co wydarzyło się w ostatnich siedmiu dniach. To garść ciekawych historii z USA, Europy, Azji, Bliskiego Wschodu, czy Afryki. Zaglądaj tutaj od czasu do czasu, aby być na bieżąco z tym, co wydarzyło się ostatnio na świecie. foto-w-tle

 

instant

Facebook wprowadza Instant Games na Messengera

Nie ma tygodnia bez nowości od Facebooka, różni się tylko temat. Raz jest to przejęcie, innym razem inwestycja, a kolejnym – nowa funkcjonalność. Tym razem chodzi o to trzecie. Jeżeli niecierpliwisz się czekaniem na odpowiedź swojego kolegi, Mark Zuckerberg nie pozwoli Ci tak łatwo opuścić Messengera i przełączyć okna, tym razem będzie kusił krótkimi mini-grami. W tylu Pac-Man, czy Snake. Przebiegłe.

 

beme

CNN wykupuje startup Youtubera, zatrudniając go.

W poprzednim tygodniu gigant rynku mediowego przejął Beme, aplikację społecznościową, stworzoną przez life-stylowego blogera, Casey’a Neistat’a. To znamienny przykład tego, jak tradycyjne marki mediowe coraz mocniej wkraczają w nowoczesne media. Jakie zasięgi oferuje Casey? To 6 milionów subskrybentów, a jego filmy obejrzane zostały w sumie… miliard trzysta milionów razy. Link do Youtube.

 

google

Google zamierza zrewolucjonizować tworzenie aplikacji

Uruchamia tym samym App Maker – nowy sposób do tego, by tworzyć aplikacje biznesowe – wszystko oparte na formie drag & drop, do których oczywiście w dalszym ciągu będzie trzeba posiadać pewne pojęcie programistyczne. Cel jest jeden – dostarczanie aplikacji w ciągu dni, a nie miesięcy. W końcu ktoś musiał stworzyć takie rozwiązanie, biorąc pod uwagę biblioteki Google, można w końcu podchodzić do tego optymistycznie.

 

fitbit

FitBit przejmuje tonący w problemach Pebble Watch za $40M

Konsolidacja na rynku wearables, podczas której to FitBit, producent urządzeń do monitorowania aktywności fizycznej, przejmuje markę, która osiągnęła jeden z największych sukcesów w historii Kickstartera, zbierając ponad $20M od niemal 80 tysięcy ludzi. Najlepsze w tej historii jest coś innego. W 2015 roku Citizen był zainteresowany przejęciem Pebble za $740 milionów. Następnie ofertę na poziomie $70M złożył Intel – została odrzucona. Koniec końców, startup zostaje przejęty przez FitBit za $40M, co ponoć ledwie starcza na pokrycie długów. Niektórzy to umieją „robić startupy”.

 

disrupt

Emotion Journal zwycięża w London Disrupt Hackaton 

To była długa noc w londyńskiej Copper Box Arena. Podczas bardzo prestiżowego hackatonu, bo organizowanego przez sam TechCrunch, do walki o £4,000 stanęły 63 ekipy. Zwyciężył Emotion Journal. Co to takiego?  Zespół, który przez weekend pracował nad swoim MVP stworzył emocjonalny dziennik, który prowadzony jest nie poprzez pisanie, ale nagrywanie się. Prowadzenie dziennika samo w sobie pozytywnie wpływa na kondycję psychiczną, aczkolwiek niewiele osób na tyle samozaparcia, aby go prowadzić, bo po prostu nie chce nam się pisać. Specjalny algorytm analizuje Twoje emocje i ponoć również to, co mówisz, aby oceniać Twoje zdrowie psychiczne.

 

amplify

Poznaj startup Amplify – Silent Party w Twoim telefonie

To startup, który również wypłynął podczas londyńskiego hackatonu. Kojarzysz Silent Party? to impreza, bez DJ’a i głośnej muzyki w klubie, podczas której każdy ma na uszach słuchawki i słucha tej samej muzyki. Oryginalna alternatywa, od czasu do czasu stosowana w klubach. Amplify to aplikacja, za pomocą której każdy może samodzielnie stworzyć takie silent party w gronie swoich przyjaciół. Startup rozwiązuje jeden główny problem tego typu tematów – jakim jest puszczanie muzyki dokładnie w tym samym czasie na wielu urządzeniach, które dołączają w różnym czasie. Ciekawe.

 

ph-szare

AngelList przejął Product Hunt

Temat opisywany szerzej w tym miejscu na Startup Cribs, aczkolwiek dla tych,  co nie dotarli warto wspomnieć. Po 3 latach od startu, za blisko $20M portal trafia w ręce swojej, bądź co bądź, konkurencji. O tyle smutne, ponieważ Product Hunt od 2 lat stał w miejscu, nie zwiększając swojej wartości rynkowej. Twórca Ryan Hoover nie był w stanie wycisnąć z tematu więcej, mimo, że już po roku otrzymał $7M wsparcia. Jak widać sam pomysł, a nawet gotowy, oryginalny portal to nie wszystko, aby zacząć skutecznie monetyzować swój biznes.

 

geeneeStartup Geenee pozyskuje $4,4M na rozwój sklepów na Instagramie

To, że Insta jest świetnym miejscem dla influencerów młodego pokolenia, a tym samym jeszcze lepszym dla wszystkich marek, które mogą się na dzięki nim lansować, wie raczej każdy. Jednak niewiele dotychczas zrobiono, aby przekuć to bezpośrednio na biznes, w stylu – osoba X ma na sobie kurtkę marki Y – a Ty możesz z poziomu Instagramu wejść od razu do sklepu lub z miejsca zakupić dany produkt. To własnie tworzy Geenee, co jak można się domyślić, będzie wkrótce rozwiązaniem na porządku dziennym, nie tylko na samym Instagramie, ale Pintereście, czy Facebooku. Link do strony startup. geenee.me Poniżej wideo, w czym rzecz.

 

Fans using smartphones at a concert

Poznaj Spotify Singles – czyli unikalne kawałki od Twoich ulubionych artystów.

Aby jeszcze bardziej zatrzymać użytkowników u siebie, wobec rosnącej konkurencji Tidala, Spotify wprowadza bardzo fajną inicjatywę – ma zamiar nakłaniać największych artystów do tworzenia kawałków i publikowanie ich wyłącznie przez Spotify. Co środę w swoim studio nagraniowym w Nowym Jorku zapraszać będzie znanych artystów, którzy będą mieli tworzyć coś dla Spotify. Powstała już konkretna konwencja. Jedną z piosenek będzie zawsze cover, druga natomiast będzie absolutną nowinką. Powstała już pierwsza playlista około 40 kawałków. Po więcej zapraszam tutaj Spotify Singles.

 

OpenDoor, startup z branży nieruchomości, pozyskuje zawrotne $210M

Podczas pokaźnej Rundy-D finansowania startup zamierza rozbudować swoją sieć nieruchomości na kolejnych 10 miast. Co ciekawe, startup posiada dość ryzykowny model biznesowy, bowiem nie tyle pośredniczy w ich handlu, ale sam bezpośrednio zakupuje je, w celu sprzedaży z zyskiem. Misją jest „better home selling and buying experience”. Do czego sprowadza się wizualizacja 3D, 180 punktowa inspekcja oraz co ciekawe – 30 dniowy okres reklamacji przy zakupie nieruchomości. OpenDoor dotychczas zebrał w sumie $320M, dzięki czemu prawdopodobnie przekroczył wycenę na poziomie miliarda dolarów – mimo setek milionów długów ze względu na inwestycje w nieruchomości.

 

skillz-ivin-tc

Startup Skillz uruchamia platformę do organizowania eventów e-sportowych.

Oczywiście dla kogo? Dla marek. Co więcej, dla organizowania w drugiej kolejności, a do sponsorowania wydarzeń z branży e-sportu przede wszystkim. Dotychczas Skillz umożliwiał deweloperom udostępnianie ich gier w formie turniejów online. Tym razem Startup udostępnia coś na kształt katalogu online wszystkich turniejów online w sieci, dla których to brand managerowie mogą sypnąć groszem na nagrody, czy sponsorowanie konkretnych teamów. Jest to w dalszym ciągu niszowa forma marketingu, stąd też prawdopodobnie bardziej opłacalna od tradycyjnych form popularnych reklam chociażby w social media.

 

super-awesome

SuperAwesome umożliwia na wchodzenie w interakcję dzieci oraz ich ulubionych marek.

Prawdopodobnie nie będzie to news, który zmieni czyjeś życie, aczkolwiek obrazuje, co dzieje się w branży, która może i bezpośrednio nie dotyczy nikogo z nas, a która ma ogromny potencjał. Aplikacja PopJam (Instagram dla dzieci), przejęta przed rokiem przez startup o najbardziej cukierkowej nazwie świata – SuperAwesome, który dotychczas uchodził za bardzo bezpieczną platformę z grami dla najmłodszych – stworzyło i wypuściło właśnie na rynek API, za pomocą którego dzieciaki korzystające z aplikacji, będą mogły wchodzić w interakcje z markami.

Czyli mówiąc wprost, chodzi o monetyzację gigantycznego ruchu (ponoć ponad 300 milionów UU miesięcznie) wraz ze współpracą z Disney’em, Nintendo, Hasbro, Penguin, czy Rovio. Jeżeli chcesz poglądowo zobaczyć, czym jest PopJam, bo prawdopodobnie już nie nadążasz, to zapraszam do filmu, aczkolwiek najpierw dwa razy się zastanów.

 

hardbound

Aplikacja Hardbound chce lekko zachęcić Ciebie do odkrywania i nauki

Zamiast spędzać czas w metrze czy autobusie ze wzrokiem ślepo wlepionym w demoty czy kwejka, zastanów się nad tym, czy nie mógłbyś pożytkować tego czasu lepiej? Oczywiście, że mógłbyś. Kwestia tylko, ze przecież nikomu się nie chce. Dlatego też oryginalnie do problemu podszedł Hardbound, który wydaje się aspirować do tego, aby być lepiej opakowaną wersją Wikipedii. Co tydzień prezentuje on zatem garść historii z rożnych dziecin, które właśnie – są historiami, także chodzi tu o story telling, natomiast mają przede wszystki edukować, lecz w bardzo lekki i nieinwazyjny sposób, czyli sporo zdjęć, przykładów, a mniej suchego tekstu, przez który zaśniesz i obudzisz się na pętli. Sama appka ma ledwie kilka miesięcy, natomiast już wprowadzili nową opcję, związaną z newsami ze świata – również w formie story tellingu. Link to www.hardbound.co/

 

prismaFacebook się w tańcu nie pierdoli i odcina Prismę od live-streamingu.

Parę tygodni temu Prisma – startup, dzięki któremu możesz każde zdjęcie wystylizować na „dzieło sztuki”, wobec rosnącej na tym polu w błyskawicznym tempie konkurencji, udostępnił swoją funkcjonalność również w wideo. Co więcej, kilka dni temu dodał on możliwość do live-streamu na Fejsie. Logiczny ruch, mający na celu wirusowo rozpromować nową funkcjonalność. Cóż, plany to jedno, a rzeczywistość, drugie. Facebook niemal natychmiastowo odciął Prismie taką możliwość. Walka Dawida z Goliatem, typowa w startupowej rzeczywistości. Wcześniej było tak na linii WhatsApp-Telegram, Facebook-Twitter, czy Twitter-Meerkat.

 

dubsmash

Berliński startup Dubsmash pozyskuje 9M Euro wsparcia na rozwój poza Europę

Bardzo zabawny i oryginalny startup, który służy do nagrywania video lip-dubów, czyli synchronicznych wideo, gdzie poruszasz tylko ustami w rytm muzyki (co imituje efekt, jakbyś sam śpiewał), pozyskał kolejne już spore finansowanie. Przed rokiem było to 5,5 miliona Euro. Jak to działa? Zobacz efekty wykorzystania aplikacji w poniższym wideo. Tego typu klipów w sieci są setki. Tak wielkie inwestycje w wydawać by się mogło wyłącznie „ciekawą” aplikację, uzasadniają liczby. W tym roku aplikację pobrano już 140 milionów razy, dwukrotnie więcej niż w 2015. Link do pobrania. https://www.dubsmash.com/

 

startubst

Starburst – czyli powstaje kosmiczny akcelerator. Nie tylko z nazwy. 

Co tam poprzednie bańki, tutaj dopiero trzeba mieć wyobraźnię. Kilka dni temu oficjalnie do życia powołany został Fundusz VC Starburst Ventures z siedzibą w San Francisco, który pozyskał skromne 200 milionów dolarów na inwestycje w startupy z branży kosmicznej. Wydawać by się mogło to fantazjowaniem, aczkolwiek branża kosmiczna może być w tym momencie tam, gdzie przed 15 laty był biotech. Jeżeli chcesz dołączyć do pierwszego na świecie kosmicznego akceleratora (nie tylko z nazwy), to pod tym linkiem http://starburst.aero/

 

jay-z

Francuski Devialet pozyskuje $100M od Jay-Z na swoje głośniki

Case ze słuchawkami od Dr.Dre pokazał, że wierni fani w imię lansu potrafią kupić bardzo wiele gadżetów, które zostaną im odpowiednio sprzedane przez gwiazdy Pop. I o ile Will.i.am ze swoimi słuchawkami czy masą innych gadżetów świata jeszcze nie podbił, o tyle Jay-Z wraz z grupą innych inwestorów wydaje się mieć lepszą smykałkę do interesów. Paryski Devialet oferuje głośniki po symbolicznej cenie $2,000. Biorąc przykład słuchawek od Dr.Dre trzeba nastawiać się, że design wygra z jakością i tym razem.

 

wang-feng

Chińska gwiazda rocka tworzy własne słuchawki i chce zdetronizować Beats.

Niech będzie zatem tematycznie, chińska gwiazda pop-kultury na miarę amerykańskiego Dr.Dre, Wang Feng to 45-letni weteran i ikona rocka w Chinach. Rzuca rękawicę Dr.Dre i choć z pewnością nie chciałby mierzyć się z nim na ringu, to postara się zdetronizować go na rynku słuchawek i lansuje swój własny produkt – FIIL. Naturalnie zarzeka się, że są one świetnej jakości. Same słuchawki wyglądają na mega lanserskie, także szansa powodzenia wydaje się być całkiem spora. http://www.fiil.com/en/

 

shopsup

Indyjski startup Shopsup pozyskuje $1M wsparcia na rozwój

To ciekawa aplikacja na gigantycznym, indyjskim rynku ecommerce, który w ostatnim czasie ewidentnie rozkwita i przeżywa istny boom. Startup Shopsup pomaga Ci znaleźć sklepy z ciuchami, które odpowiadają Twojemu stylowi ubioru, a także nie są typowymi sieciówkami. To istotne, szczególnie gdy chcesz się wyróżnić. W każdej galerii trafiasz wyłącznie na znane marki, którymi jesteś znudzony. Shopsup to ukłon w kierunku lokalnych twórców i oryginalnych, niszowych marek. Link do aplikacji: http://shopsup.com/

 

06

Koreański startup O6 chce rozwiązać problem używania smartfona podczas jazdy.

I pozyskuje na ten cel okrągły milion dolarów od 500Startups. W czym rzecz? Chcą pomóc kierowcą w przeglądaniu swojego telefonu, wiadomości, maila, Facebooka czy Twittera. Wszystko za pomocą niewielkiego pokrętła mocowanego na kierownicy. Dzięki temu możesz przeglądać smartfona bez konieczności odrywania rąk od kierownicy i zabawy ekranem dotykowym, co wiadomo jak czasami może się skończyć. Twórcy nie chcą z tym walczyć, chcą to po prostu ułatwić. Urządzenie działa na Bluetooth.

 

lock-screen

Największa pakistańska appka typu lock-screen pozyskuje $3,6M od inwestorów.

Czym są aplikacje typu lock-screen? To bardzo popularne szczególnie w Azji rozwiązanie, dzięki któremu wyświetlane są Tobie newsy i reklamy podczas gdy chcesz odblokować swój telefon. Wtedy masz wybór – albo przechodzisz do treści, która właśnie Ci się wyświetla, albo bezpośrednio do telefonu. Dlaczego to jest tak popularne? Ponieważ czasami dostajesz również punkty lojalnościowe za korzystanie z niej, które wymienisz sobie np. na kawę w Starbucksie. Pakistański Slide działa dopiero rok, a już uzyskał godne wsparcie finansowe. Wszystko dzięki przekroczeniu bariery 5 milionów pobrań i bycie liderem na ogromnym, pakistańskim rynku (180 milionów mieszkańców). Link do aplikacji.

 

simpa

SimbaPay wchodzi z płatnościami online do Ghany i Ugandy.

Ten de facto londyński startup zwietrzył okazję na dziewiczym, afrykańskim rynku, który chce wręcz zmonopolizować swoimi usługami płatności mobilnych. Stosuje również sprytny PR-owy myk, którym tłumaczy swoje wejście na te rynki. Mianowicie SimbaPay ma pomóc czarnoskórym obywatelom Europy w wysyłaniu pieniędzy do ich rodzin w Afryce. Dlaczego nagłaśnia akcję właśnie teraz? Święta. Według SimbaPay to świetny prezent, jaki mogą sprawić swoim bliskim. http://www.simbapay.com/

 

zuvva

Nigeryjka w 2 lata rozwinęła internetowy sklep z ubraniami z $500 oszczędności do $2M obrotu.

Mowa o 24-letniej Kelechi Anyadiegwu, Nigeryjce z pochodzenia (mieszkającej obecnie w Nowym Jorku), której ideą była promocja afrykańskiego stylu ubioru na całym świecie. Za $500 oszczędności powołała do życia startup Zuvaa. Kultura afrykańska w dalszym ciągu jest praktycznie nieznana szerzej na świecie, co stanowi cały czas spore wyzwanie ale również szansę dla tego typu biznesów. W 2016 roku przychody e-sklepu przekroczyły 2 miliony dolarów. Wiele oryginalnych ubrań i dodatków możesz poznać wchodząc na stronę startupu https://zuvaa.com/

 

 

Napisz coś od siebie!