Przed założeniem firmy warto mieć produkt, z którego już korzystają klienci. Najlepiej, gdyby była to branża bogata, potrzebująca pomocy w rozwiązaniu swojego problemu. Clearbanc swoich klientów szuka wśród startupów, które nie mają środków na promocję, ale jej potrzebują. Zamiast płacić za reklamę, odstępują część swoich udziałów. Ale to nie jedyny ciekawy news, o którym chcielibyśmy Was poinformować. Zobaczcie kolejne wydanie startupowej prasówki.

1. 19 milionów dolarów dla Ada — startupu do komunikacji z klientem

Klienci zalewają Cię pytaniami, a nie masz czasu odpisywać na każde z nich? Skorzystaj z chatbota od Ada, który samodzielnie odpowie na najczęściej pojawiające się pytania. Ada uczy się odpowiadania na pytania, na podstawie naszych instrukcji. Jeśli klient zapyta nas, dlaczego nazwaliśmy firmę X, w panelu administracyjnym możemy przygotować przykładowe pytania i odpowiedzi na nie. Ada je zapamięta i będzie je wysyłać klientom.

Więcej na ten temat tutaj.

2. Clearbanc — startup dla startupów — pozyskał 70 mln dolarów, a tydzień później 50 mln dolarów

Startupy potrzebują reklamy, sposobu dotarcia do pierwszych klientów, którzy kupią produkt. Problem polega na tym, że startupy rzadko kiedy mają pieniądze na reklamę. Z pomocą przychodzi Clearbanc, który stworzył platformę dla startupów do znajdowania miejsca reklamowego. Startupy za promocję swoich usług zapłacą w postaci udziałów, czy akcji. Clearbanc pozyskał w ciągu ostatnich dwóch tygodni łącznie 130 mln dolarów.

Więcej na ten temat tutaj.

3. Headhunting wschodzących gwiazd piłki nożnej — Tonsser pozyskał 5,5 mln euro

Tonsser powstał dla trzech grup związanych z piłką nożną: piłkarzy, trenerów i scoutów, czyli osób poszukujących najlepszych młodych piłkarzy. Za pośrednictwem strony każdy z nich ma dostęp do panelu z listą zawodników lokalnych klubów i statystyk piłkarzy. Zawodnicy mogą prowadzić swój profil, chwalić się wynikami. Trenerzy monitorować postępy, a scouci szukać interesujących graczy. Startup pozyskał właśnie środki na rozwój i promocję.

Więcej na ten temat tutaj.

4. Lightspeed Venture Partners otrzyma 360 mln dolarów na inwestycje w Stanach Zjednoczonych

Fundusz inwestycyjny Lightspeed China Partners — właściciel Lightspeed Venture Partners — złożył dokumenty do urzędu walutowego w Stanach Zjednoczonych, by zgłosić chęć zainwestowania w swój fundusz zajmujący się wspieraniem ciekawych startupów działających na terenie Stanów Zjednoczonych. Jeśli urzędnicy zgodzą się, fundusz będzie miał środki na inwestycje i pomoc w rozwijaniu ciekawych produktów.

Więcej na ten temat tutaj.

5. RightHand Robotics ma 23 mln dolarów na produkcję zręcznych robotów

Inwestorzy są zachwyceni robotem, który stworzył zespół RightHand. Od kilku lat pracował nad maszyną, która będzie szybsza i bardziej sprawna niż dotychczasowe roboty, z których korzystały np. magazyny jak Amazon. Teraz RightHand ma środki na rozwój firmy, wsparcie linii produkcyjnej, a co najważniejsze sprzedaż swoich maszyn. Eksperci twierdzą, że z tym ostatnim raczej nie będzie problemu, bo ich roboty sprawdzają się w wielu warunkach.

Więcej na ten temat tutaj.

6. 25 mln dolarów dla aplikacji do udzielania pomocy przedmedycznej

K Health to aplikacja, która pomoże znaleźć odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące stanu zdrowia nas i naszych bliskich. W jaki sposób? Pozwoli przygotować kilkanaście pytań dotyczących objawów, z jakimi się borykamy. Jeśli kręci nam się w głowie, to z aplikacji dowiemy się o kilku prawdopodobnych przyczynach takiej reakcji organizmu. Startup pozyskał środki od inwestorów, którzy od lat wspierają go w rozwoju.

Więcej na ten temat tutaj.

7. 35 mln dolarów dla startupu wykorzystującego plastikowe butelki do produkcji baletek

21 milionów plastikowych butelek zostało już przetworzonych w surowiec do stworzenia baletek. Lekkie obuwie dla pań możemy zamówić z poziomu strony internetowej. Kolorowe baletki dostępne są w różnych wariantach, co na pewno pomaga w podjęciu decyzji o kupnie. Zniechęcać może za to cena, bo w Rothy’s nie znajdziemy butów tańszych niż 100 dolarów.

Więcej na ten temat tutaj.

8. 200 mln dolarów m.in. od BMW i Microsoftu dla Graphcore

Zespół Graphcore zajmuje się tworzeniem wydajnych procesorów, a licencje na ich wykorzystanie sprzedaje gigantom branży technologicznej i samochodowej. Dlatego właśnie zarządy BMW i Microsoftu zdecydowały się zainwestować w ten biznes. Firma działa od 2016 roku, powstała w Bristolu, w Wielkiej Brytanii, i w ciągu kilku lat osiągnęła wycenę na poziomie 1,7 miliarda dolarów.

Więcej na ten temat tutaj.

9. 40 mln dolarów dla Egress — startupu dbającego o bezpieczeństwo danych

— Jak wiele razy w ciągu dnia dane, nad którymi pracujesz, zostają narażone na niebezpieczeństwo? — czytamy na stronie głównej Egress. Startup właśnie pozyskał rundę finansowania, którą chce wykorzystać na światową ekspansję. Zespół chce skupić się przede wszystkim na pozyskaniu klientów z Europy i Północnej Ameryki. Dziś z Egress korzysta ponad 2 tys. klientów z całego świata.

Więcej na ten temat tutaj.

10. 75 mln dolarów dla The Wing — co-worków dla kobiet

Sequoia Capital, Aribnb, WeWork i Upfront Ventures — to inwestorzy rundy C finansowania, którzy postanowili wesprzeć startup The Wing. Zrzesza on biura co-workingowe i miejsca spotkań dla kobiet. Misją startupu jest promowanie przedsiębiorczości wśród kobiet, ale też nawiązanie współpracy między nimi. Startup wzbudza duże zainteresowanie. Korzysta z niego 6 000 osób w Nowym Jorku, Waszyngtonie, DC oraz w San Francisco.

Więcej na ten temat tutaj.

11. 7,5 mln dolarów dla Flux — aplikacji bankowej

Cyfrowe paragony, cyfrowy program lojalnościowy i rabaty. To trzy zalety korzystania z Flux, startupu współpracującymi z londyńskimi bankami w celu ułatwienia przeprowadzania transakcji przez użytkowników. Dzięki tej usłudze mogą oni otrzymywać elektroniczną wersję paragonu np. za zamówiony lunch. Za pośrednictwem Flux możemy także zapłacić za zamówienie. Startup pozyskał środki na ekspansję.

Więcej na ten temat tutaj.

12. 25 mln euro dla Price f(x) — narzędzia do ustalania cen

Price f(x) służy do ustalania cen i marż na dowolne produkty. Do zaproponowania ceny końcowej dla klienta wykorzystuje zbiór danych cen konkurencji, ale też informacje od nas dotyczące pracy i kosztów poniesionych na wyprodukowanie jednego produktu. Narzędzie sprawdza się szczególnie w sklepach internetowych, potrafi dostosować się do zmieniających się warunków w czasie rzeczywistym.

Więcej na ten temat tutaj.

13. 6 mln dolarów dla Morressier — platformy dla naukowców

Naukowcy, którzy właśnie rozpoczęli badania nad niezbadaną dziedziną, dzięki Morressier mogą prowadzić swojego rodzaju blog z aktualizacjami. Po założeniu konta w serwisie, uzupełniają swój profil i publikują założenia, ale też pierwsze wyniki przeprowadzanych badań. W ten sposób inwestorzy, czy fundatorzy grantów badawczych mogą na bieżąco śledzić postępy swoich podopiecznych.

Więcej na ten temat tutaj.

14. 500 mln dolarów dla SpaceX i jego projektu dot. internetu

SpaceX od miesięcy pracuje nad projektem Starlink, którego zadaniem będzie rozpowszechnienie internetu na świecie. Zamiast kopania tuneli z liniami telefonicznymi, postanowił skonstruować 11 tysięcy satelit, które trafią w przestrzeń, by nadawać sygnał. Stworzą więc pewnego rodzaju sieć, z której będą mogli korzystać m.in. mieszkańcy krajów trzeciego świata. Na ten cel zespół SpaceX pozyskał właśnie 500 mln dolarów.

Więcej na ten temat tutaj.

15. 101 mln dolarów dla Dataiku — narzędzia do analizy danych

Dane, które posiadamy o klientach, ale też o naszej firmie, możemy za pomocą narzędzia Dataiku zwizualizować i poddać analizie. Zamiast ślęczeć nad komputerem w poszukiwaniu i przetworzeniu potrzebnych informacji, możemy przesłać je do Dataiku i za pomocą prostych słów kluczowych odnaleźć dane. Co ważne, narzędzie pozwala także przeanalizować zebrane informacje, czyli pomóc w wysunięciu wniosków i podjęciu decyzji.

Więcej na ten temat tutaj.


Zdjęcie główne artykułu pochodzi z pexels.com.

Napisz coś od siebie!