W tym tygodniu będzie kilka sporych inwestycji, a także ciekawych startupów. Na przód wysuwa się zdecydowanie rozwiązanie dla tych, którzy mają kompleksy związane z własnym uzębieniem, czyli SmileDirectClub, który ponownie daje przykład, że nie ma biznesu, którego nie dałoby się ująć w modelu subskrypcyjnym. Będzie również o polskim displate.com, który pozyskał sporą jak na nasze realia rundę $3M.

1. Startup prostuje zęby i pozyskuje 380 milionów dolarów

Inwestycja ta przyniosła projektowi SmileDirectClub wycenę spółki na poziomie 3,2 miliarda dolarów. Czym się zajmuje? Prostowaniem Twoich zębów. Czy robi to lepiej, niż klasyczny dentysta? Trudno powiedzieć. Z pewnością nie jest w stanie ograć modelu „przyjdź Pan za miesiąc, musimy dokręcić aparat” (i tak przynajmniej 2 x dłużej, niż się spodziewałeś), ale stara się jak może, dlatego SmileDirectClub wymyślił model subskrypcyjny na poprawę zgryzu – „SmilePay” za $250 miesięcznie, lub jednorazowo za  $1850.  Trzy proste kroki dzielą nas od tego. Pierwszy, to odwiedzenie SmileShop, bądź skorzystanie z domowego zestawu do stworzenia odcisku uzębienia. Kolejny to odesłanie próbki, a ostatni to noszenie aparatu i kontrolowanie zmian z ortodontą.

Więcej na ten temat tutaj.

2. Narzędzie do analizy danych pozyskuje 10 milionów dolarów

Zadaniem Machnify jest wspieranie firm w wykorzystaniu sztucznej inteligencji do monetyzacji danych, które pozyskały. Bardzo dobrze, według twórców, daje radę w branży zdrowotnej. Za pomocą algorytmu sprawdza, który z etapów procesu leczenia pacjentów trwa najdłużej i proponuje rozwiązanie jego przyspieszenia. Firma zamknęła właśnie rundę A finansowania, którą pozyskała m.in. od Matrix Partners.

Więcej na ten temat tutaj.

3. Varjo stworzyło konkurenta dla Oculusa Rift i pozyskała 31 milionów dolarów

Varjo stworzyło lepszy, pod kątem jakości obrazu, od Oculusa Rift headset do wirtualnej rzeczywistości. Zajęło mu to kilka lat, podczas których zbierał fundusze na realizację planów. W tym tygodniu ogłosił zamknięcie rundy B finansowania na poziomie 31 milionów dolarów. Łącznie do dziś spółka z siedzibą w Helsinkach pozyskała 46 milionów dolarów. Pozyskane środki chce przeznaczyć na dopracowanie produktu.

Więcej na ten temat tutaj.

4. Frontify — aplikacja do tworzenia landing page ma 8,3 miliona dolarów na rozwój

Kolejne rozwiązanie w stylu drogi na skróty.  Frontify to narzędzie, które pomoże w prosty i szybki sposób stworzyć stronę produktową dopasowaną do naszych potrzeb. A co najważniejsze, do jej publikacji nie potrzebujemy wiedzy eksperckiej, a chwili czasu, by przejść poradnik krok po kroku.

Więcej na ten temat tutaj.

5. Projekt dla emerytów i rencistów ma 2,4 miliona dolarów na rozwój

Startup, przy którym metoda „na wnuczka” zyskuje nowego znaczenia. Zamów sobie wnuka. Takim hasłem promuje się startup Papa, który właśnie pozyskał środki na rozwój. Za pomocą tej aplikacji, emeryci mogą zamówić usługę pomocy w zakupach, czy w życiu codziennym. W zakresie oferowanych usług jest także usługa transportu np. na lotnisko czy do lekarza. Usługodawcami zazwyczaj są studenci, którzy w ten sposób mogą zarobić. Emeryci za ich usługi płacą 20 dolarów za godzinę. Bogaci emeryci. 

Więcej na ten temat tutaj.

6. Kahoot — startup edukacyjny — pozyskał 15 miliona dolarów

Grywalizacja to strasznie oklepane hasło, jednak nie przeszkadza to członkom zespołu stojącym za startupem Kahoot!. Tworzą oni gry edukacyjne, które w zabawny i ciekawy sposób przekazują wiedzę użytkownikom — z różnego zakresu, od matematyki, po fizykę, historię czy kodowanie. Pozyskana inwestycja podniosła wartość spółki do 300 milionów dolarów. Założyciele pozyskane środki chcą przeznaczyć na stworzenie kolejnych gier.

Więcej na ten temat tutaj.

7. Skello — narzędzie dla restauratorów — pozyskał 6,9 miliona dolarów

Za pomocą tego narzędzia właściciele barów, bistro i restauracji mogą zarządzać urlopami i zmianami swoich pracowników. Oprócz stworzenia spersonalizowanego kalendarza, Skello pozwala filtrować wnioski urlopowe pod kątem zasad panujących w firmie, jak i zobowiązań umownych. Francuski startup właśnie pozyskał finansowanie, które chce przeznaczyć na ekspansję produktu na inne branże.

Więcej na ten temat tutaj.

8. 3 miliony dolarów dla polskiego Displate

Displate to polski marketplace, za pomocą którego artyści mogą sprzedawać swoje dzieła (m.in. rysunki i obrazy). Grafiki możemy zamówić w postaci plakatu. Od 2013 roku, czyli od premiery Displate, Polacy zaprezentowali użytkownikom blisko 150 tysięcy grafik. Co prawda nie znamy dokładnej liczby ich sprzedaży, ale wiemy, że firma posadziła już 6 milionów drzew — a każdy zakup grafiki to 10 drzew.

Więcej na ten temat tutaj.

9. SoftBank zainwestuje 15-20 miliardów dolarów w WeWork?

The Wall Street Journal donosi, że SoftBank — jeden z największych i najbardziej popularnych funduszy inwestycyjnych podbijających amerykański rynek startupów — planuje zwiększyć liczbę udziałów w platformie WeWork. Dziś w portfolio ma 20 proc. udziałów kupionych za 4,4 miliarda dolarów. Według gazety, niebawem powiększy je o kolejne 30 proc. — za co według ustaleń ma zapłacić nawet 20 miliardów dolarów.

Więcej na ten temat tutaj.

10. Mosaic Ventures pozyskał 150 milionów dolarów na dalsze inwestycje

W przeciągu ostatnich pięciu lat fundusz Mosaic Ventures zainwestował w blisko 20 startupów. W portfelu Mosaic’a znalazły się m.in. Blockstream, Blockchain, Habito, Auterion, Clue oraz Infosum. Fundusz inwestuje w startupy z Londynu i z Europy, będące na etapie early-stage. Zazwyczaj w startup inwestuje maksymalnie 3 miliony dolarów, ale jak mówią zarządzający: kwota inwestycji zależy od potrzeb przedsiębiorców.

Więcej na ten temat tutaj.

11. Goodlord pozyskał 7 milionów funtów

Ten startup powstał dla właścicieli, pośredników i najemców mieszkań i domów jednorodzinnych. Za pomocą Goodlord uczestnicy mogą przejść przez cały proces związany z wynajmem lokum, ale też z wynajmem, czy zgłoszeniem uwag dotyczących zamieszkania. Startup pozyskane środki od inwestorów (wśród których znalazł się m.in. Rocket Internet) przeznaczy na promocję produktu i zatrudnienie kolejnych pracowników.

Więcej na ten temat tutaj.

12. 30 milionów dolarów dla Netlify — narzędzia ułatwiającego deployowanie

Developerzy powinni zmienić sposób w jaki tworzą strony i aplikacje webowe. Powinni bardziej zainteresować się mikroserwisami — twierdzą założyciele Netlify, którzy właśnie zamknęli drugą rundę inwestycyjną. Ich zdaniem, strony tworzone w tradycyjny sposób trudno skalować i dbać o ich bezpieczeństwo. Dlatego stworzyli Netlify, by ułatwić przejście z serwerów na monolity.

Więcej na ten temat tutaj.

13. W Berlinie podczas TechCrunch Disrupt Berlin porozmawiają o lotach w kosmos

Nie tylko Elon Musk i jego zespół SpaceX z sukcesami działają w branży kosmicznej. Co prawda kontrowersyjny Elon ostatnio odlatuje w kosmos jedynie ze swoimi twittami, deklaracjami, a raczej fochami w stronę inwestorów i całego otaczającego go świata. Jednak wiele startupów tworzy rozwiązania dla tej branży, wszystko po to, by ułatwić ludzkości podróżowanie, przenosząc je na nieco inny poziom. Na temat startupów z tej branży będzie opowiadał Mike Collett, który wraz z Promus Ventures szuka projektów wartych inwestycji.

Więcej na ten temat tutaj.

 

Napisz coś od siebie!