Środek tygodnia przyniósł kilka ciekawych inwestycji. Ocenę, czy są one warte takich pieniędzy pozostawiam już Tobie. Najpierw ogromne pieniądze dla naukę dla chińskich dzieci, następnie jedzenie dla psów w modelu subskrypcyjnym. Będzie też nieco na temat oglądania eSportu w wirtualnej rzeczywistości, pierwszej emisji kryptowaluty przez rząd oraz ciekawym przejęciu na rynku aplikacji datingowych.

#1 $200M na naukę angielskiego dla chińskich dzieci

VIPKID to internetowe narzędzie do nauki angielskiego, które właśnie zebrało skromne $200M, co podniosło wycenę startupu do zawrotnych $1,5 miliarda, także stał się on tym samym jednorożcem. Skąd tak wielka kasa, skąd tak gigantyczna wycena, szczególnie dla startupu, który powstał w 2013 roku?

W Chinach jest obecnie gigantyczny boom na naukę języka angielskiego i mimo dużej konkurencji, VIPKID zdołał przyciągnąć ponad 20,000 nauczycieli, którzy uczą zdalnie jakieś 200,000 dzieci. Za naukę płacą oczywiście rodzice i to nie mało – miesięcznie serwis zarabiać ma około $60M. Biorąc pod uwagę tę rundę (od Sequoia Capital), w sumie pozyskali $350M.

#2 „Design your dog’s meal” – czyli startup Ollie dostaje $12M finansowania

W Afryce dzieci nie mają co jeść, a oni dostali $12M na to, aby gotować psom. Ollie to startup entuzjastów czworonogów, którzy uważają, że powinno się je odżywiać tak jak ludzi (czyli po prostu im gotować) otrzymał właśnie na realizację swojego pomysłu $12M.

A tak do rzeczy: to startup, który w modelu subskrypcyjnym wysyła Tobie naturalne składniki oraz przepisy względem dopasowanych preferencji, które wcześniej sam ustaliłeś (ze swoim psem). Powstali ledwie przed dwoma laty, wcześniej otrzymali $5M, co sprowadza łączne finansowanie do kwoty $17M. Pricing zależy od kalorii, jakie chce konsumować pies, zaczyna się od $3 dziennie, a średnio wynosi $6. Czyli, powiedzmy, średni koszt obiadu w Polsce.

#3 $10M na oglądanie eSportu w VR

Ciekawy przykład tego, jak połączenie nowej technologii z coraz bardziej popularnym eSportem przynosi konkretne korzyści materialne. O ile same oglądanie przyciąga masy ludzi, co nie ulega wątpliwości, to pozostaje zadać sobie pytanie – co zrobić, aby maksymalnie wciągnąć ich w daną rozgrywkę?

Na to do tej pory nie odpowiedział sobie nikt. Może poza Silver.TV, który stara się przenieść odbiorcę jeszcze bardziej w centrum rozgrywki, dając mu pełną dowolność perspektywy, z której chce obserwować wzmagania graczy, przez wykorzystanie technologii Virtualnej Rzeczywistości i gogli Oculusa. Czyli „tradycyjny” eSport 2D wchodzi już w 3D. Startup, który nie ma nawet 2 lat otrzymał na wciągnięcie jeszcze większej ilości graczy na swoją platformę VR Rundę A finansowania w wysokości $9,8M.

Obecnie cała branża VR jest obecnie tam, gdzie telefony komórkowe były, gdy trzeba było je przenosić w walizce. Czytaj: Jeszcze wszystko przed nią, a swój prawdziwy potencjał będzie mogła ukazać za dobrych kilka lat.

#4 kryptoEstonia zamierza być pierwszym krajem z własnym ICO

Podczas gdy kurs Bitcoina bije kolejne rekordy (dziś jest już po $4200), a coraz więcej firma z IT szuka na justjoin.it  Blockchain Developerów, na ciekawy pomysł wpadła innowacyjna Estonia, która zamierza finansować się właśnie z wypuszczenia własnej kryptowaluty.

To niewielki kraj, zamieszkiwany przez zaledwie 1,3 miliona ludzi, który zaskakuje swoich obywateli pomysłami na to, jak mocno można przenieść państwo do sieci. Nie tak dawno można było słyszeć o ich e-rezydencji, czyli internetowym dowodzie osobistym, o który może aplikować każdy człowiek na świecie.

Obecnie w tym miejscu możesz zapoznać się z ich koncepcją, a także zapisać do listy osób, które będą miały pierwszeństwo w nabyciu estcoina, bo tak nazywać ma się ta pierwsza kryptowaluta wydawana przez rząd.

#5 $450M na stole za aplikację datingową Bumble

Ciekawe przejęcie na horyzoncie w segmencie aplikacji randkowych. Match Group flirtuje z Bumble i chce go przejąć za niemal pół miliarda. Sam Bumble to 18 milionów zarejestrowanych użytkowników, który od początku istnienia połączył ponoć miliard par. Imponujący jest też sam rozwój Bumble, który pierwszy milion użytkowników osiągnął w zaledwie rok od powstania, a obecnie jego wartość szacuje się na okrągły miliard dolarów.

Match Group to natomiast globalny lider w aplikacjach randkowych w zasadzie konsorcjum, które wprowadza różnymi sposobami od 20 lat na rynki całego świata. Twierdzi on, że obecnie 1 na 3 relacje zawiązuje się właśnie przez aplikacje datingowe. Zatrudnia 1000 osób w 20 biurach na całym świecie. Sam Bumble został założony przez twórców Tindera.

Napisz coś od siebie!