Ciekawa relacja z wystąpienia Michała Sadowskiego z Brand24 niecały tydzień temu na konferencji I Love Marketing w Warszawie nie umknęła Startup Cribs. Szczególnie, iż jest była to bardzo cenna lekcja growth hackingu, ale wszystko po kolei.

Słowem wstępu, B24 to wszechstronne narzędzie do monitoringu Internetu, dzięki któremu możesz poznać opinie o swojej marce oraz konkurencji w sieci. Klienci z ponad 40 krajów, od drobnych sklepów po globalne marki, czy instytucje takie jak Biały Dom.

Wracając do samej prezentacji. W jakim sensie jest ona wartościowa z perspektywy samego growth hackingu? Otóż Sadowski trafnie pokazuje, że źródła wzrostu niekoniecznie należy szukać na wyłącznie zewnątrz, skupiając się tylko na pozyskiwaniu coraz to większego ruchu. Prezentacja z 30 października 2016 to odwrócenie uwagi w kierunku zwiększenia konwersji, której wzrost z 2 do 5% może dać więcej, niż kolejne 5000 wejść na stronę.

Na własnym przykładzie udowadnia, że możesz zyskać znacznie więcej poprzez nawet kilkukrotne zwiększenie konwersji z tego samego ruchu, który już kierujesz na własną stronę, zamiast skupiać wyłącznie się na wzroście ilości odwiedzin.

Naturalnie, nie jest to bynajmniej żadne rocket science, każdy to wie, aczkolwiek praktycznie nikt nie pokazuje tego na własnych przykładach, jak robi to B24, podając przy tym konkretne liczby, jak dane działanie wpłynęło na sprzedaż, czy rejestracje nowych klientów.

obserwuj użytkowników na swojej własnej stronie, to tu jest często najwięcej do wygrania

W oparciu o analitykę wyłącznie z własnej strony i jej optymalizację możesz mocno zwiększyć sprzedaż. Poniżej zaledwie ułamek z kluczowych danych, jakie na swoim wystąpieniu podaje Michał Sadowski:

  • Smart Goals w Google Analytics
  •  jak konwertują ludzie, którzy weszli na blog Brand24.
  • więcej o urządzeniach takich jak HotJar czy Yandex Metrica.
  • +25% kont testowych dzięki poprawce przycisku na stronie głównej
  • +300% kont testowych po poprawieniu wyłącznie formularza rejestracji.

To również garść ciekawych narzędzi jak SimilarWeb, czy BoxOfAds (wrocławski startup, wkrótce wywiad na StartupCribs), a także techniki lepszej komunikacji z klientem, wszystko ku maksymalizacji sprzedaży, przedstawione w przystępnej formie.

Podsumowując, jest to bardzo cenna lekcja dla wszystkich tych, którzy szukają tanich i szybkich sposobów na wzrost. Brand24 stawia tezę, że najszybsze korzyści możesz osiągnąć po optymalizacji własnej strony internetowej. Zawsze podkreśla, że wszystkie efekty udaje im się osiągnąć przy relatywnie symbolicznych nakładach na marketing, a prezentacja z konferencji w Warszawie jest tego wiarygodnym dowodem.

Brand24 | blog | Michał Sadowski na Facebooku

Kluczowy element przy tym wszystkim poruszany jest na samym końcu prezentacji. Nie jest to ani kwestia konwersji na stronie, czy kierowanie na nią większego ruchu. Jest to po prostu cierpliwość.

Napisz coś od siebie!