StartupCribs zaprasza do nowej serii bardziej analitycznych treści, która na stałe wpisze się w kanony serwisu. Mianowicie, coraz więcej czasu poświęcać będziemy wzrostowi oraz temu, jak startupy mogą skalować swój biznes. Na początek osoba, która wzrost i skalowanie biznesu bierze kompletnie na poważnie. Jeden z największych autorytetów w tej dziedzinie – Neil Patel. 

Co przedstawia wideo z jego wystąpienia w Wiedniu?

Będą to treści o growth hackingu – czyli poszukiwaniu wzrostu na skróty. Maksymalizacja sprzedaży przy bardzo skromnych budżetach na marketing. Techniki, które pozwalały na rozwój produktu w tempie kilkudziesięciu, a nawet kilkuset % miesięcznie. To właśnie leży u podstaw Dropbox, Twittera, Facebooka, czy kilku polskich startupów, których historie również będą w najbliższej przyszłości prezentowane.

Dlaczego? Abyś mógł stworzyć globalny startup. 

Nie chwytaj się od razu za najbardziej popularne kanały dystrybucji. Dlaczego? Ponieważ są one najczęściej już zapchane przez innych. Dropbox na samym początku starał się pozyskiwać klientów przez Google Adwords. Średni koszt pozyskania klienta to $230 na produkt, którego roczny abonament kosztował $99.

To oczywiście działało, aczkolwiek koszty zdecydowanie przewyższały przychody. To było po prostu kiepskie. Zmienili zatem podejście, zaczęli wykorzystywać growth hacki, jakie? więcej w wideo.

Ponadto, w materiale poznasz o wiele więcej interesujących tematów. 

Integracje – czyli podpinanie się pod istniejące już. Chodzi o stworzenie sytuacji win-win. Wchodź we współpracę, targetuj kampanie w social media pod ich publiczność. Na przykładach Kissmetrics, Dropbox, Shopify.

Work Emails – Każdy ich używa. Im więcej emaili znajomych podasz, tym więcej wolnego miejsca otrzymasz. Tak rozrastał się Dropbox, tego typu technikę stosował również Facebook.

Udostępnianie – Przykłady Youtube oraz Slideshare, serwisy, które umożliwiają udostępnianie treści innym. Najważniejsze pytania, na które powinieneś sobie odpowiedzieć – dlaczego ludzie mieliby udostępniać treści przez Twój serwis. Po drugie – musisz umożliwić im to w najprostszy ze sposobów. W konsekwencji, stosuj określone Call to Action i śledź konwersję. Ponownie sytuacja win-win. Proste copy-paste, za pomocą, którego można udostępnić treść dalej.

Powered by – Bardzo prosty przekaz, który niczemu nie szkodzi, a ludzie po prostu w to klikają. Neil Patel wyjaśnia, w jaki sposób robić to skutecznie i jaki ma to sens.

Free Stuff – HubSpot jako świetny przykład. Darmowe narzędzie, które mówi Ci, co robisz źle ze swoim marketingiem, zachęcające zarazem do rejestracji u nich. Edukuj swoich potencjalnych klientów, rób to z pomysłem, aby kupowali Twoje produkty/ usługi. Patel na przykładach słynnych startupów pokazuje, jak to robić.

Wszystko przekłada się na dostarczanie wartości i skupieniu na zarabianiu pieniędzy. Przykłady Twittera czy Pinterest, które nie zarabiają, osiągając przy tym niebotyczne wyceny, stanowią wyjątki, nawet w Dolinie Krzemowej. Dlatego skupiaj się właśnie na zarabianiu, wykorzystując do tego właśnie growth hacki. Niezależnie od tego, czy działasz w segmencie B2B, czy B2C.

Na samym końcu najlepsze – seria pytań i odpowiedzi do Neila. Jak growth hackować produkty offline, jak to robić z hardware, jak promować aplikacje w App Store, a nawet w jaki sposób sprzedawać skarpetki z wykorzystaniem growth hacków? na wszystkie tego typu pytania Patel ma bardzo rzeczowe odpowiedzi. 

Jednym słowem – jeśli chcesz się wybić, po prostu musisz wejść głębiej. Kolejny poziom to właśnie growth hacking. Śledź zatem treści na Startup Cribs, pokaż to znajomym, którzy interesują się akceleracją wzrostu.

Napisz coś od siebie!