Ceny za wykonanie animowanego wideo na polskim rynku wahają się od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Są to kwoty bardzo duże, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że często takie klipy promocyjne tworzy się na potrzeby jednego wydarzenia, czy akcji marketingowej. Z tego względu pozwolić sobie mogą na to najczęściej już prężniej prosperujące firmy.

To duża strata, ponieważ niewielkie agencje reklamowe, czy nawet freelancerzy, również mogliby wiele zyskać, gdyby mieli do swojego codziennego użytku narzędzie, dzięki któremu można z łatwością złożyć profesjonalne wideo promocyjne – po rozsądnej cenie.

wideo.co - 1Tak z czystej potrzeby rynku w Buenos Aires powstaje startup Wideo.co

Jak to zwykle bywa, gdzieś na świecie znajduje się człowiek, którego nie tylko irytuje ten problem, ale chce coś z nim zrobić. Tak oto w 2012 roku zaczyna się historia  Agu De Marco oraz Agusa Esperona, dwójki argentyńskich kolegów, którzy chcieli stworzyć wideo promujący jedną z ich inicjatyw.

Okazało się, że są za biedni dla profesjonalnych agencji, natomiast nie chciało im się studiować skomplikowanych programów do tworzenia  tego typu wideo promocyjnych samodzielnie. Sam PowerPoint również w tym wypadku nie wystarczał.

Postanowili zatem stworzyć startup, który rozwiąże ten problem. Tak oto w pięknym Buenos Aires powstało Wideo, z myślą przewodnią, aby dostarczać łatwe i tanie narzędzie dla ludzi bez jakiejkolwiek specjalistycznej wiedzy o tworzeniu tego typu klipów.

Nie dawałem wiary, czy jest to rzeczywiście tak intuicyjne, dlatego postanowiłem to przetestować. Okazuje się, że Wideo.co posiada darmową wersję swojego produktu, dzięki któremu to mogę wykonać w oparciu różnorodne szablony ciekawe i proste wideo promocyjne.

wideo.co - 2Kliknij na zdjęcie aby przejść do wideo, które sam stworzyłem. Za darmo.

Samodzielnie ustalam animacje, określam długość czasu ich trwania, dodaję slajdy, mieszam jak mi się podoba, a wszystkiemu towarzyszy podkład muzyczny, co nadaje mojej prezentacji bardzo fajny klimat. Co do efektów mojej 5-cio minutowej pracy, pozostawiam już Tobie do oceny.

Oczywiście w darmowej wersji mam dosyć mocno ograniczony dostęp do bibliotek, nie mogę tego pobrać na komputer ani wysłać na Youtube, aczkolwiek ta opcja kosztuje mnie ledwie $49 jednorazowo, lub $19 miesięcznie przy wykupieniu rocznego pakietu.

Aby w pełni korzystać z usług platformy Wideo.co należy wybrać opcję „Agency”, która kosztuje $99 miesięcznie lub $39 za miesiąc dla pakietu na cały rok, co biorąc pod uwagę ilość funkcji jest ceną zdecydowanie konkurencyjną i wydaje się zwyczajnie najbardziej sensowną opcją.

wideo.co - 3Platforma oparta jest na technologii „drag & drop” czyli przeciągnij i upuść

Korzystając z Wideo.co jestem zadowolony, bo widzę, że mogę stworzyć w pełni funkcjonalny klip promocyjny. Nie mam oczywiście na myśli bardzo złożonych i wyrafinowanych animacji, których koszt znacznie przekraczać może budżet wspomnianych kilkunastu tysięcy złotych.

Aczkolwiek w moim odczuciu narzędzia platformy są bardzo uniwersalne, a tym samym startup umożliwia wykonanie 90% klipów na potrzeby okazjonalnych akcji promocyjnych wszelkiej maści.

Prezentacje sklepów internetowych, specjalne oferty produktowe, wideo na walentynki, klipy crowdfundingowe i tym podobne. Możliwości są praktycznie nieograniczone.wideo.co - 4Prywatne wiadomości wideo melodią przyszłości

Samo tworzenie promocyjnych klipów reklamowych to nie wszystko. Dla mnie najciekawszą z funkcji Wideo.co jest Automatic Video Generator, która umożliwia tworzenie spersonalizowanych wiadomości wideo i wysyłanie ich do tysięcy swoich klientów.

Wgrywasz plik Excel z bazą danych, a startup tworzy Ci klip, który następnie rozsyła do twoich leadów. Nowatorskie rozwiązanie, które wydaje się być przyszłością w e-commerce.

Z platformy skorzystało już ponad milion osób, a sama firma przeniosła się z Argentyny do Doliny Krzemowej, co jeszcze bardziej inspiruje do poszukiwania nie mniej ciekawych startupów w innych zakątkach świata.

Napisz coś od siebie!